Πέμπτη 21 Μαΐου 2015

Παλαίωση σε γλαστράκια (diy)


Καινούργιες ή παλιές;
Ωραίες οι καινούργιες, αλλά οι παλιές είναι αλλιώς, έχουν μια άλλη γοητεία, ίσως να κουβαλάνε και μια ιστορία σε κάθε ρωγμή, σε κάθε κηλίδα άλλου χρώματος επάνω στην επιφάνειά τους...και ο λόγος για τις πήλινες γλάστρες φυσικά, που αυτόν τον καιρό έχουν την τιμητική τους λόγω εποχής και με τα φυτέματα να είναι στο φόρτε τους.
Τις προάλλες, προμηθεύτηκα μερικές γλαστρούλες που χρειαζόμουν από ένα φυτώριο, όμως το μάτι μου, έπεσε πάνω σε κάτι πανέμορφα γλαστράκια παλαιωμένα, με λίγες σπασμένες άκρες και φανταστικά χρώματα, λες και ήταν χρόνια σε μια γωνιά του φυτωρίου και τα μαστίγωνε η βροχή και ο ήλιος. Όμως δεν ήταν από τα χρόνια η όψη αυτή που είχε δημιουργηθεί επάνω τους, αλλά με την τεχνική της παλαίωσης από ανθρώπινο χέρι.


Έχω βέβαια τρία τέτοιου είδους γλαστράκια στο σπίτι και τα χρησιμοποιώ σαν κασπώ βάζοντας διάφορα διακοσμητικά, από φυτά, που απλά τα τοποθετώ με το γλαστράκι τους (καθώς δεν έχουν τρύπα για αποστράγγιση), μέχρι μολύβια και πινέλα!!
Όμως μου αρέσουν πολύ...και ήθελα κι άλλα...και έτσι, είπα να το προσπαθήσω να φτιάξω και εγώ...γιατί όχι; Εξάλλου είναι ακριβά τα παλαιωμένα, οπότε ήταν μεγάλη η πρόκληση!!


Στο διαδίκτυο βρήκα πολλούς τρόπους παλαίωσης, όμως δεν είχα τα υλικά όπως γύψο, ούτε την πολυτέλεια του χρόνου για να τα φτιάξω με νερωμένο γιαούρτι ή γάλα, ναι σωστά διαβάσατε, είναι ο πιό φυσικός τρόπος αυτός, μόνο που απαιτεί πολλές φορές επάλειψης και στέγνωμα και ξανά το ίδιο...μέχρι να φανεί επιτέλους το ασπριδερό χρώμα επάνω στο πήλινο γλαστράκι και μετά τρίψιμο με φρέσκα βρύα για να πάρει την πρασινωπή απόχρωση...ουφ κουράστηκα...
Αν ήταν να περιμένω εβδομάδες για να δω την παλαίωση, τα άφηνα έξω καλύτερα, αλλά θα με έβρισκε η βαρυχειμωνιά και όχι στους προσεχείς μήνες, αλλά στα ασπρισμένα μου μαλλιά...χαχαχα
Επειδή λοιπόν η ζωή είναι μικρή, έψαξα στα κουτιά μου να δω τι υλικά διαθέτω. Πήρα τα πινέλα μου, τα ακρυλικά χρώματα (όχι τα καλά που ζωγραφίζω, αλλά τα πιο φτηνά, κάνουν μια χαρά την δουλειά τους) και εκεί που έψαχνα είδα το gesso που το χρησιμοποιώ σαν βάση για τους πίνακές μου, και σκέφτηκα να το δοκιμάσω, Έτσι κι αλλιώς πειράματα θα έκανα!!
Ένα σακουλάκι με τύρφη μοντελισμού (θα σας εξηγήσω πως την χρησιμοποίησα πιο κάτω) και ένα μαχαίρι σαν πριονάκι είναι για να σπάσω και να χαράξω τις γλάστρες, κοινώς να τις καταστρέψω!!


Συγκεντρώνοντας τα υλικά μου, το πρώτο βήμα ήταν να δημιουργήσω σπασίματα και γρατζουνιές και αυτό το έκανα κρατώντας τη κάθε γλάστρα με το ένα χέρι, ενώ με το άλλο με κοφτά και σταθερά χτυπήματα έσπαγα τα σημεία που ήθελα ή τα έγδερνα. Ομολογώ, πως ήταν άκρως απολαυστική διαδικασία αυτή... έβγαλα το άχτι μου και κούφανα τους γείτονες συγχρόνως για περίπου μισή ώρα!!!χαχαχαχαχαχα...εντάξει, δεν ήταν ώρα κοινής ησυχίας, έχω τρόπους!!
Αφού τελείωσα με το πρώτο στάδιο, ήρθε η ώρα του βαψίματος. Σε ένα πιατάκι γλάστρας, έβαλα gesso (τρεις κουταλιές της σούπας ) το αραίωσα με λίγο νερό και έριξα μέσα την σκόνη τύρφης (δύο κουταλάκια του γλυκού) και τα ανακάτεψα. Βούτηξα το πινέλο μου στο μείγμα και άρχισα να βάφω τα γλαστράκια με διάφορες κινήσεις, χωρίς να προσπαθώ να βάψω τέλεια όλη την επιφάνειά τους.Το αποτέλεσμα ήταν να δημιουργείται μια ανάγλυφη υφή στην γλάστρα λόγω της τύρφης που έβαλα και κόλλησε επάνω σε αυτή!! Τέλεια ιδέα;; Το καλό είναι οτι έπιασε!!;)
Ύστερα με ένα χαρτί κουζίνας άρχισα να σβήνω το gesso τρίβοντας και αφήνοντας να φανεί το χρώμα του πηλού, αλλά και για να απαλύνει το λευκό χρώμα.
Με την ίδια τακτική βάφω-σβήνω, έκανα και με το χρώμα του πράσινου.


Χωρίς να στεγνώσει καλά-καλά το λευκό, και αφού έφτιαξα την επιθυμητή απόχρωση του πράσινου, πέρασα με το πινέλο επάνω από το λευκό και αμέσως πάλι με το χαρτί κουζίνας έτριψα για να φύγει η πολλή μπογιά. Όπου χρειάστηκε ξαναπέρασα στρώσεις μπογιάς.
Τέλος, με ένα ματ βερνίκι κάλυψα την επιφάνεια της κάθε γλάστρας για να σταθεροποιηθεί το χρώμα.


Έγιναν πανέμορφες!! Τι όμορφο είναι στ' αλήθεια να καμαρώνεις για κάτι που φτιάχνεις για πρώτη φορά...και πετυχαίνει!!!...πόσο μάλλον, όταν έχεις κάνει μια δική σου πατέντα, όπως έκανα δοκιμάζοντας το gesso και την σκόνη τύρφης, χωρίς να ξέρω πως θα βγεί...


Φύτεψα την επόμενη μέρα κιόλας δυό μικρά κακτάκια και τώρα τα απολαμβάνω στο πάγκο εργασίας του "κήπου"μου.


Τα άλλα δύο είναι έτοιμα για δώρο, ενώ τα υπόλοιπα που τα χαίρομαι μέσα στο σπίτι, θα σας τα δείξω σε επόμενη, πιό καλοκαιρινή ανάρτηση γιατί οι ιδέες δεν τελειώνουν ποτέ και οι ανάγκες για καινούργια πράγματα στην διακόσμηση, μεγάλες!!!


Πως σας φαίνονται;
Δεν άξιζαν τον κόπο και όλη την φασαρία αυτά τα μικρά παλαιωμένα από χέρι γλαστράκια;
Εσείς θα δοκιμάζατε να τα φτιάξετε;

Να περνάτε καλά, ότι κι αν αποφασίσετε να κάνετε!! ;)
Φιλιά!!
post signature
Y.Γ. "H καινούργια μου "υπογραφή" είναι δωράκι από την κόρη για την γιορτή μου!!
Ήθελα κάτι, αλλά σαν αναποφάσιστο ον, δεν ήξερα τι και πως να είναι...οπότε καταλήξαμε σε αυτό. Σας αρέσει;"

                                         "Χρόνια πολλά σε όσες και όσους γιορτάζουν"!!
          

39 σχόλια:

  1. Αααααα!!!!!! Ελένη ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ!!!!!! Ότι επιθυμείς!!!!! Είναι καταπληκτικές οι γλάστρες σου!!!! Και οι φωτογραφίες!!!! Και η υπογραφή της κόρης!!!!!! Τώρα αν θα δοκιμάσω να φτιάξω δεν ξέρω. Προς το παρόν δεν έχω γλάστρες στη βεράντα γιατί ο κήπος είναι γεμάτος πράσινο και ακριβώς στα πόδια μας ενώ δεν έχω και χρόνο για την περιποίησή τους. Ευχαριστούμε πάντως για άλλη μια καταπληκτική ανάρτηση!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είσαι από τις τυχερές τότε Χριστίνα μου!!
      Απόλαυσε τον κήπο σου με τα λουλούδια του, έτσι απλά!!Να είσαι καλά για τις ευχές σου, σε ευχαριστώ πολύ-πολύ!!! :))

      Φιλιά :**

      Διαγραφή
  2. Kαταρχην ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΚΑΙ ΚΑΛΆ! Να χαίρεσαι την οικογένεια σου και να είσαι πάντα γερή!
    Στο προκείμενο τώρα, σε θαυμάζω για την υπομονή σου! εγώ θα την άφηνα μέσα στον κήπο να παλαιωθεί από μόνη της.... ειναι πανέμορφες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. χαχαχαχα μάλλον εσύ έχεις υπομονή για να σκέφτεσαι πως θα παλαιωθούν με τον καιρό!!!!
      Θέλουν πολύυυυυυ καιρόοοοοοοοο!!!!!!!!!!

      Σε ευχαριστώ πολύ Μαχούλα μου για τις ευχές σου!!!
      Να χαίρεσαι και εσύ την οικογένειά σου!!!

      Τα φιλιά μου!! :))

      Διαγραφή
  3. Πρώτα θα σου πω Ελένη μου τα χρόνια πολλά και να είσαι έτσι πάντα δημιουργική και με πολλή φαντασία,για να βλέπουμε αυτά τα οποία κατασκευάζεις και να χαίρεται το μάτι μας.Ναί το εννοώ όλα αυτά τα γλαστράκια που μου θύμισε λίγο τα βήματα της πατίνας τα βρίσκω καταπληκτικά όσο για τις φωτο Τ Ε Λ Ε Ι Ε Σ....πάντα με υγεία και πολλά φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαράκι μου γλυκό, σε ευχαριστώ πολύ για τις ευχές και τα καλά σου λόγια!!
      Και έχεις δίκιο, μοιάζει με την τεχνική της πατίνας, που τόσο πολύ σου (μας) αρέσει!!!! ;)

      Πολλά φιλιά κούκλα μου!!

      Διαγραφή
  4. Πρώτα να ευχηθώ χρόνια πολλά και καλά!!
    Τα γλαστράκια έγιναν υπέροχα πραγματικά, τέλεια η απόχρωση και όλη η παλαίωση σα να την έκανε ο χρόνος και τα στοιχεία της φύσης! Το μονο που δεν έχω είναι η τύρφη αλλά όλο και κάτι θα βρω , πιστεύω και ο γύψος θα κάνει ή κάποια από τις πάστες που βάζω στο ντεκουπάζ.
    Φιλιά πολλά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Για τις πάστες του ντεκουπάζ δεν ξέρω (δεν γνωρίζω πολλά), αλλά ο γύψος αραιωμένος καλά με νερό, κάνει πολύ καλή δουλειά και όσο για την τύρφη, καλύτερα να χρησιμοποιήσεις άμμο. Εγώ δεν διέθετα, τίποτα από τα δύο.
      Ευχαριστώ πολύ και για τις ευχές σου, κοπέλα μου!! :))

      Τα φιλιά μου!!

      Διαγραφή
  5. Ελένη μου χρόνια πολλά για τη γιορτή σου!! Πολύ ωραίες έγιναν οι γλαστρούλες, δεν πίστευα την αρχική τους εικόνα χα χα!!! Μου αρέσει πολύ και η νέα σου υπογραφή! Τέλειο γούστο μαμά και κόρη! Πολλές καλημέρες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστούμε για το κομπλιμέντο σου Αθηνά μου και η κόρη και εγώ!! ;)
      Χαίρομαι που σου άρεσαν!!!!

      Φιλιά πολλά και την καλημέρα μου!!! :)

      Διαγραφή
  6. Πανέμορφη η τερακοτα στα γλαστράκια... πάει και με το χρώμα των φυτων ;)

    Χρονια πολλά και καλά... να σε χαιρονται!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έγιναν ασορτί!! :D xaxa
      Σε ευχαριστώ κούκλα μου!!!
      Φιλιά!! :)***

      Διαγραφή
  7. Ελένη μου, Χρόνια Πολλά! Πάντα έτσι δημιουργική, με διάθεση να δοκιμάσεις, να γεύεσαι την ζωή και τις ομορφιές της! Όπως αυτές που βγαίνουν από τα χέρια σου κάθε φορά που καταπιάνεσαι με κάτι. Υπέροχες έγιναν οι γλάστρες και το παχυφυτούλι της πρώτης φωτογραφίας, σκέτο κουκλί! Με γεια και το δώρο της κόρης. Τόσο σικ, όσο και η μαμά ;)
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να 'σαι καλά Δημητρουλίνι μου( έτσι λέω και την μικρή μου) & σε ευχαριστώ πολύ για τις γλυκιές ευχές σου!!
      Κάνω ομορφιές έ; Πολύ χαίρομαι να το ακούω από εσένα!!!!!...αλλά πραγματικά τα γλαστράκια μου αρέσουν περισσότερο τώρα!! ;)

      Φιλάκιαααααααα!!!!

      Διαγραφή
  8. αν αξιζε λεει??? και με το παραπανω! ασε που ειναι τελεια και η διαδικασια να την κανει η κορη μου! και να τα σπαει και να τα γδερνει και να τα βαφει...το κανει καθημερινα στα αλλα γλαστρακια! χαχαχαχα

    Ελενη μου χρονια σου πολλα!!!! γεματα υγεια και χαμογελα κουκλα! και παντα με κεφι να δημιουργεις και να μας τα δειχνεις :)

    τελεια η νεα ταμπελο-υπογραφη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. χαχαχαχα άσε το παιδί να εκφραστεί και εκμεταλλεύσου τα κατορθώματά της Ζήνα μου!! Σκέψου πως σε βοηθάει!!!χαχαχα
      Να την χαίρεσαι και να την καμαρώσεις, όπως επιθυμείτε και επιθυμεί!!!! :)
      Σε ευχαριστώ και εγώ με τη σειρά μου, για τις όμορφες ευχές!!!!

      Φιλάκια πολλά!!!

      Διαγραφή
  9. Xρονια πολλα και καλα!!! Να εισαι παντα ανησυχη και δημιουργικη. Πληρης και χαμογελαστη!!! Οι γλαστρες σου δεν φανταζεσαι το ποσο μου ατεσουν!!! Λατρευω την παλαιωση σε ολα σχεδον τα αντικειμενα. Μου αρεσει το παλιο, το ξεφλουδισμενο και το γεματο ψεγαδια αντικειμενο. Οτι κι αν ειναι αυτο!!! Τυχερη αυτη που θα παραλαβει το δωρο σου!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και εγώ μαζί σου!!!!!!!
      Έχουν άλλη γοητεία τα αντικείμενα με το πέρασμα του χρόνου...άλλη εποχή, άλλη αίγλη, μια ιστορία ίσως...
      Σε ευχαριστώ και για τις ευχές!!!

      Καλό υπόλοιπο Κυριακής να έχεις!!
      Φιλιά!!

      Διαγραφή
  10. Ελένη μου χρόνια πολλά μα πάνω απ όλα χρόνια καλά! Εύχομαι να είναι γεμάτη η ζωή σου με χαρές και μόνο για σένα και τους δικούς σου ανθρώπους!

    Πανέμορφααααα! Σαν να έχουν ξεχαστεί για χρόνια σε μια αυλή κάτω από σωρούς φύλλων και για αυτό η υγρασία τα πρασίνισε! Πολύ έξυπνο το κόλπο με την τύρφη αλλά βέβαια από μια πραγματική καλλιτέχνιδα δεν μπορεις να περιμένεις τίποτα λιγότερο!

    Πολλά πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Xριστινάκι μου σε ευχαριστώ πολύ για τις όμορφες ευχές σου!!
      Να χαίρεσαι και εσύ την οικογένειά σου και ότι επιθυμείς!!
      Για τα γλαστράκια, αυτό ακριβώς σκεφτόμουν όταν διάλεγα το πρασινωπό χρώμα!!!!

      Την καλημέρα μου με φιλιά!!! :))

      Διαγραφή
  11. Χρόνια πολλά !!!να είσαι πάντα χαρούμενη και δημιουργική !!!πολύ ωραία τα γλαστράκια σου ,ότι φτιάχνεις ειναι υπέροχο ,να είσαι καλά ,πολλά φιλιά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να είσαι καλά Μεταξία μου!!!
      Σε ευχαριστώ πολύ για τις ευχές και τα γλυκά σου λόγια!!!

      Πολλά-πολλά φιλιά!!

      Διαγραφή
  12. Ελένη μου χρόνια πολλά και καλά!!!να σε χαίρεται η οικογένειά σου και όσοι σ αγαπάνε και αγαπάς!!για τα γλαστράκια δεν έχω λόγια, είναι μοναδικά! έχω κι εγώ αδυναμία στα παλαιωμένα αντικείμενα και τα αγάπησα από την πρώτη φωτογραφία!!Άσε που ταίριαξαν χρωματικά και με τα παχυφυτούλια!! να είσαι πάντα τόσο δημιουργική και δραστήρια σου εύχομαι και να χαρίζεις τέτοια όμορφα δωράκια στους δικούς σου ανθρώπους!! πολλά φιλιά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τα παχύφυτα για το λόγο αυτό τα λατρεύω!!! Αυτό το γκριζοπράσινο...μοιάζουν "παλαιωμένα"!!!!
      Σε ευχαριστώ για τις ευχές σου Μαίρη μου και για τα πάντα καλά σου λόγια!!

      Πολλά φιλιά κι από εμένα!! :)*

      Διαγραφή
  13. Αξεπέραστα όμορφα τα γλαστράκια σου ,είσαι μες στο μυαλό μου.Ήμουν έτοιμη για να ''παλιώσω'' κάποιες δικές μου γλάστρες ,αλλά θα χρησιμοποιούσα άμμο.Δεν ήξερα για τη σκόνη αυτή του μοντελισμού.Σ'ευχαριστώ για την ιδέα.Φιλιά και πάντα να σε γιορτάζουμε!
    Υ.Γ. Το δωράκι της κόρης απίθανο!!!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αλέκα μου με την άμμο είναι το σωστό. Εγώ δεν είχα και για να πετύχω την ανάγλυφη υφή, χρησιμοποίησα την τύρφη σε σκόνη.
      Χαίρομαι που σου άρεσαν και θέλω να δώ και τα δικά σου, που σίγουρα θα είναι πετυχημένα!!!
      Να είσαι καλά κορίτσι μου, να με γιορτάσετε και του χρόνου ;) χαχαχαχα

      Φιλιάααααααααα!!!!!!

      Διαγραφή
  14. Υπέροχο αποτέλεσμα.
    Το κρατάω για το καλοκαίρι.
    Φιλάκια πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Χρόνια πολλά Ελένη μου, έστω και τόσο καθυστερημένα που σου εύχομαι, γεμάτα χαρές αγάπη και ευτυχία, με υγεία πάντα πάνω απ' όλα!! Για τα γλαστράκια δεν έχω λόγια!! Είναι απίθανα, πανέμορφα, και μου έδωσες και μένα την ιδέα να φτιάξω έτσι κάποια παλιά, λίγο σπασμένα στις άκρες γλαστράκια που είχα και λυπόμουν να τα πετάξω. Η κορούλα σου βλέπω ότι πήρε το ταλέντο σου!! Να είσαι πάντα καλά Ελένη μου, να χαίρεσαι την οικογένειά σου και να δημιουργείς υπέροχα πράγματα!! Φιλάκια πολλά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευτυχώς που δεν τις πέταξες!! Δεν θα χρειαστεί να τις "καταστρέψεις" κιόλας!!
      Να τις φτιάξεις μαζί με την Γεωργία γιατί είναι όμορφη διαδικασία και γίνεται εμμονή!!! ;)
      Σε ευχαριστώ πολύ και για τις ευχές σου Θάλεια μου!!

      Πολλά φιλιά και από εμένα!! :)**

      Διαγραφή
  16. Τι όμορφο αποτέλεσμα και σίγουρα εκπληκτική και θαυμαστή η δημιουργικότητά σου!

    Ελένη μου, με τα Χρόνια Πολλά δεν τα πάω πολύ καλά, όμως έστω και αργοπορημένα χίλιες ευχές για τη γιορτή σου!

    Ζ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να είσαι καλά Ζαμπία μου γλυκιά και σε χιλιοευχαριστώ!!!!!

      Τα φιλιά μου κορίτσι μου!! :))

      Διαγραφή
  17. Είναι πανέμορφες οι γλαστρούλες, όπως άλλωστε όλα αυτά που φτιάχνεις.

    Μμμμ σκέφτομαι να δοκιμάσω και ελπίζω να τα καταφέρω. Μαγεύτηκα και τώρα το μυαλό μου θα γυρίζει στις γλάστρες μου!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Θα τα καταφέρεις, είμαι σίγουρη!!! ;)
      Χαίρομαι που σου άρεσαν!!!

      Σε ευχαριστώ πολύ!!
      Φιλιά!!

      Διαγραφή
  18. Να μια ανάρτηση που είχα χάσει!!!! Πάντα μένω και χαζεύω τις φωτογραφίες σου....!!!! Μετά το αποτέλεσμα πάντα με γοητεύει και μένω με ένα όμορφα ζεστό συναίσθημα στο τέλος κάθε σου ανάρτησης Ελένη μου!!!! Μπράβο έγιναν τέλεια !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ωωω τι να πώ!!!
      Ένα μεγάλο ευχαριστώ!!!!!!!!!

      Πολλά φιλιά Ίριδά μου!!!

      Διαγραφή
  19. Ελένη μου νομίζω πως ένας ρομαντικός κήπος χρειαζόταν τα μοναδικά αυτά γλαστράκια που έφτιαξες! Πολύ εμπνευσμένη και ιδιαίτερη η τεχνική σου! Ευχαριστούμε για την παρουσίαση!

    ΑπάντησηΔιαγραφή