Δευτέρα 3 Νοεμβρίου 2014

My personal source of Inspiration...



Έχουν περάσει αρκετοί μήνες από την ημέρα που σε μια απογευματινή μου βόλτα, βρήκα και μάζεψα δύο παλιά βιβλία δίπλα από τον κάδο ανακύκλωσης της εκκλησίας.
Πρόκειται για βιβλία - περιοδικά με μυθιστορήματα, βίους Αγίων και τα νέα της εποχής του 1975 & 1960.
Όσοι με ξέρουν, γνωρίζουν την αγάπη μου για τα βιβλία, όχι μόνο για τις πληροφορίες που προσφέρουν αλλά και για την χρησιμότητά τους στην τέχνη. Λατρεύω κάθε τι που γίνετε με ολόκληρο το βιβλίο ή με τις σελίδες τους. Από τρισδιάστατες κατασκευές που καταλήγουν σε γλυπτά,  χειροτεχνίες κάθε είδους με τις σελίδες, ακόμα και για την ζωγραφική στον ρόλο του καμβά ή σαν μέρος ενός πίνακα με την τεχνική mix & match και τόσα άλλα ακόμα... Εντάξει, μην περιμένετε να φτιάξω τόσο εξειδικευμένα έργα, δεν έχω την γνώση άλλωστε, μπορώ όμως να καλύψω ένα μέρος της καλλιτεχνικής μου ανησυχίας με απλές κατασκευές, όπως αυτή που ανακάλυψα!!
Καιρό τώρα λοιπόν έψαχνα ιδέες σε περιοδικά (ξένα) και στο διαδίκτυο, μέχρι που βρήκα το ωραιότερο note holder και όχι μόνο. αφού μπορείτε σε αυτό να βάζετε τις ιδέες σας, μικρές γραπτές αναμνήσεις σας μια ζωγραφιά ή ένα μήνυμα του παιδιού ή του καλού σας (λογαριασμοί, αποδείξεις και συναφή είναι για...το ψυγείο!!!) :))

Τα υλικά που χρησιμοποίησα
Το βιβλίο με τις πολυκαιρισμένες ωχρές σελίδες, που σε πρώτη φάση ανοίγω και αρχίζω να διπλώνω τις σελίδες του μία προς μία στη μέση, όπως σας δείχνω στην επάνω εικόνα.(ουσιαστικά στα περισσότερα που είδα στο διαδίκτυο σταματούσαν εδώ σε αυτή τη φάση.Σε κάποια άλλα είδα να έχουν κολλήσει ένα χαρτί της αρεσκείας τους δεξιά και αριστερά του σκληρού εσώφυλλου, πουθενά όμως δεν είδα μια άλλη καλλιτεχνική παρέμβαση.
  • Δύο ιδιαίτερα πορσελάνινα vintage πόμολα ντουλαπιών (με λίγο τσιμπημένη τιμή αλλά καμιά φορά αξίζει τον κόπο) για να ομορφύνει και να δώσει την εικόνα ενός προσεγμένου αντικειμένου.
  • Μία ξύλινη καβίλια στο ύψος της ράχης του βιβλίου (εγώ χρησιμοποίησα μεγάλο ξύλο κανέλας αλλά...θα σας εξηγήσω πιο κάτω).
  • Δυνατή κόλλα στιγμής.
  • Τέλος χρειάζεται μόνο η φαντασία για το αν θα επιλέξετε να ζωγραφίσετε την εσωτερική σκληρή επιφάνεια του βιβλίου, να κάνετε decoupage, να κολλήσετε μικρές χάρτινες εικόνες ή να τα κάνετε όλα αυτά μαζί σε μία mix & match τεχνική.
Το σημείο που με παίδεψε πάρα πολύ ήταν αυτή η ιδέα με τα πόμολα. Εδώ θέλω να κάνω μια παρένθεση για να πω πως, κανένα μα κανένα blog δεν έχει οδηγίες αυτής της κατασκευής. Κατέληξα λοιπόν στο συμπέρασμα πώς και στις δύο φωτογραφίες που έδειχναν να έχουν τοποθετήσει και αυτοί πόμολα τα είχαν απλώς...κολλήσει!!
 Εφόσον λοιπόν εγώ δεν διαθέτω ξυλουργείο για να σκεφτώ τις καβίλιες, που σας τις προτείνω (είναι λεπτά ξύλινα και στρογγυλεμένα πηχάκια που θα τα βρείτε σε καταστήματα με είδη ξυλείας), σκέφτηκα να χρησιμοποιήσω τα ξύλα κανέλας με το σκεπτικό πως θα έδιναν και το γλυκό άρωμά τους.
Όμως...είναι ευαίσθητο υλικό και σπάει εύκολα. Έπειτα από αρκετές προσπάθειες, έκανα το εξής: έβαλα λίγη κόλλα στο ένα πόμολο και το πέρασα στην τρύπα της κανέλας. Στη συνέχεια πέρασα το ξύλο μέσα από τη ράχη του βιβλίου μέχρι τη μέση.Μετά έκανα το ίδιο και από την άλλη πλευρά με το δεύτερο πόμολο και για να σιγουρέψω πως δεν θα βγει, έβαλα έξτρα κόλλα γύρω από τη βάση τους έτσι ώστε να κολλήσουν με τη σκληρή πλευρά του βιβλίου...και έτοιμο!!!
Σειρά είχε η καλλιτεχνική μου παρέμβαση. Ζωγραφική!!! Αυτό ήταν το ωραιότερο και πιο ευχάριστο μέρος όλης αυτής κατασκευής...


Έβαλα την ψυχή μου, το είναι μου...γιατί ήθελα η κατασκευή αυτή να γίνει μέρος της διακόσμησης του σπιτιού μου. Να το βλέπω και να το χρησιμοποιώ με ευχαρίστηση!!


...χρησιμοποιώντας κάθε υλικό που διέθετα...


...παλιές δαντέλες,στάμπες, χαρτιά, μολύβια, watercolours, φύλλα χρυσού...




Αυτό που ήθελα, ήταν απλά να αναδείξω τις υπέροχες κιτρινισμένες από τον καιρό σελίδες με τέτοιο τρόπο ώστε, το όλο σύνολο να δίνει την εντύπωση αντίκας.


Ρομαντική ψυχή κατά βάθος και συνέχισα με αυτό το ύφος να φτιάχνω μικρά καρτελάκια 
 με μηνύματα, στίχους τραγουδιών... με ότι με εμπνέει και με κάνει χαρούμενη... 
Χρησιμοποίησα χαρτονάκια και χαρτιά με παλαιωμένη όψη, τα έκοψα με ψαλίδι σχεδίου και τα κόλλησα μεταξύ τους. 


Τα στόλισα με δαντέλες, κουμπιά...




...με πράγματα που μου θυμίζουν αγαπημένα πρόσωπα όπως αυτή η παλιά καρφίτσα της νονάς μου, που τώρα θα την βλέπω καθημερινά...



...και το αποτέλεσμα ήταν αυτό...


...και με δικαίωσε...
Τώρα έχω το ωραιότερο μέρος μέσα στο σπίτι για να αφήνω μικρούς πολύτιμους θησαυρούς που θα μπορώ να τους βλέπω όποτε θέλω. χωρίς να ψάχνω σε συρτάρια και κουτιά...






Αυτή είναι η προσωπική μου πηγή έμπνευσης.
Κάτι σαν ημερολόγιο σκέψεων, ιδεών...και είμαι σίγουρη πω θα γεμίσει με πολλά-πολλά καρτελάκια στο μέλλον.
Άλλωστε, με τα Χριστούγεννα προ των πυλών, το φαντάζομαι γεμάτο με τις κάρτες που θα δεχτούμε από αγαπημένα πρόσωπα και να κλέβει την παράσταση!!


Καλημέρα αγαπημένοι...
Να έχετε μια υπέροχη εβδομάδα και καλό μήνα!! 

E.K.





18 σχόλια:

  1. Πανέμορφη η αξιοποίηση του βιβλίου Ελένη! Αυτές οι κιτρινισμένες από τον χρόνο σελίδες πάντα έχουν μία ξεχωριστή γοητεία που εσύ την ανέδειξες όπως ακριβώς τής αξίζει! Τα πόμολα στις δύο άκρες νομίζω πως το απογείωσαν αλλά και οι θησαυροί με τους οποίους το στόλισες τού χάρησαν ξεχωριστή γοητεία!
    Πολλές καλές εμπνεύσεις λοιπόν. Με τέτοιο όμορφο θέαμα, σίγουρα δεν θα είναι δύσκολες ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πραγματικά, δεν είναι κρίμα να έχεις βιβλία στο σπίτι και να βρίσκονται στη βιβλιοθήκη ή στοιβαγμένα σε μια γωνιά;
      Δε λέω, και σε αυτά τα σημεία του σπιτιού, "χαρίζουν" με την ομορφιά τους, αλλά αν έχεις λατρεία όπως εγώ με τις σελίδες τους, πέρα από το γεγονός ότι μαθαίνεις μέσα από αυτές, έχουν μια διαχρονική ομορφιά!! Κάτι σαν το παλιό καλό κρασί ένα πράγμα!! :)
      Χαίρομαι που σου άρεσε το αποτέλεσμα :)
      Την καλησπέρα μου και καλό μήνα!!

      Διαγραφή
  2. Τι να πω... τα λόγια είναι φτωχά για να περιγράψουν αυτό που βλέπω. Μπράβο Ελένη μου είσαι τόσο ευλογημένη έχοντας προικιστεί με τέτοιο ταλέντο. Φοβάμαι πως αν αρχίσω να περιγράφω αυτά που μου άρεσαν θα αδικήσω κάποια άλλα γι αυτό θα περιοριστώ στο να πω πως είναι ένα έργο τέχνης πέρα από κάθε αμφιβολία. Καλή εβδομάδα και συνέχισε να μας γεμίζεις με τέτοιους θησαυρούς!!!!
    http://artdecorationcrafting.blogspot.gr/

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χριστίνα μου γλυκιά, με κάνεις και κοκκινίζω...με αυτά που μου λες... δεν ξέρω τι να πω τώρα...
      Το σίγουρο είναι πως ότι κάνω, το κάνω με την ψυχή μου. Αν δω κάτι που μου αρέσει, προσπαθώ να το κάνω και εγώ, προσαρμόζοντας πάνω σε αυτό... κάτι από εμένα!!
      Σε ευχαριστώ πολύ-πολύ για τα καλά σου λόγια!!!
      Καλό σου βράδυ και καλό μήνα :)

      Διαγραφή
  3. Καλό μήνα!! Αν και νομίζω πως σε εσένα ο μήνας μπήκε πολύ δημιουργικός και με έντονες ανησυχίες!! χαχαχα Καλό αυτό να πάρουμε και οι υπόλοιποι μπρος.. Για το βιβλίο τι να πω... διάβαζα τόσο γρήγορα γιατί ήθελα να φτάσω στο τέλος να δω πως καταλήγει, τώρα θα πάω πίσω να ξαναδιαβάσω με ηρεμία. :)) Πολύ πρωτότυπη κατασκευή και νομίζω πως έχεις δίκιο, τα Χριστούγεννα θα δείχνει τελείως παραμυθένιο! Καλή εβδομάδα Ελένη μου!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλό μήνα και για εσένα Ελεάνα μου :)
      Ελπίζω να μην διαβάζεις και με αυτό τον τρόπο τα βιβλία!!!χαχαχαχαχα
      Ανυπομονώ και εγώ να το δω να μεταμορφώνετε σε μια "παραμυθένια ιστορία Χριστουγέννων" με τις κάρτες!!
      Φιλάκια και καλή σου μέρα :))

      Διαγραφή
  4. Θαυμάσια ιδέα να ξαναχρησιμοποιηθεί με άλλο τρόπο ένα παλιό βιβλίο.Σαν diyer και κάτοχος πολλών επαναχρησιμοποιημένων επίπλων και αντικειμένων έχω να σου πω ότι είναι από τις καλύτερες ιδέες που έχω δει τον τελευταίο καιρό .Συγχαρητήρια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς ήρθες Αλέκα και σε ευχαριστώ πολύ...για όλα!!
      Η ιδέα βέβαια, είναι "κλεμμένη" από το pinterest, απλά πήγα την κατασκευή λίγο παρακάτω με την ζωγραφική και το προσωπικό μου γούστο.
      Έκανα μια βόλτα από το ιστολόγιό σου (τι βόλτα δηλαδή, ολόκληρη περιήγηση έκανα) και έχω να σου πω πως έχεις το άγγιγμα του Μίδα με αυτά που δημιουργείς !!!!!!
      Να είσαι καλά, καλή σου μέρα και καλό μήνα!!
      Θα τα λέμε :)

      Διαγραφή
  5. Ενώ δεν είμαι του ρομαντισμού, έχω μείνει με το στόμα ανοιχτό βλέποντας τη μετάλλαξη του βιβλίου που βρήκες.
    Επίσης μου αρέσουν πάρα πολύ οι φωτογραφίες σου καθώς και τα υπέροχα έπιπλα που βλέπω ότι έχεις στο σπίτι σου. Τι να πω? Μπράβο για το τόσο περίπλοκο στα μάτια μου diy!!!
    Εκανες καταπληκτική δουλειά και απ΄ότι φαίνεται είναι πολύ χρήσιμο!

    Καλή σου εβδομάδα Ελένη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χρυσαυγή μου, ειλικρινά δεν είναι περίπλοκη η κατασκευή του.
      Επίσης, μπορεί να σταθεί επάξια και σε ένα μοντέρνο ή μίνιμαλ σπίτι, απλώς διπλώνοντας τις σελίδες του και βάζοντας ανάμεσά τους ένα λουλούδι, μια φωτογραφία, ή...(ταιριάζει σε εσένα) ένα μικροσκοπικό εργαλείο της κουζίνας με ένα ξυλάκι κανέλας ίσως; :)) Το μυστικό βρίσκετε στην ομορφιά του ίδιου του βιβλίου και των σελίδων του!!!
      Όσο για...το έπιπλο...είναι η τουαλέτα- γραφείο της μικρής μου στο δωμάτιό της!!
      Έπρεπε να ήσουν από μια μεριά να δεις το ύφος της όταν μάζευα τα πράγματά της, για να βάλω τα δικά μου για την φωτογράφιση!!!
      "Έλεος μαμά με το blog σου"!!!χαχαχαχαχαχα

      Την καλημέρα μου και πολλά φιλάκια :)))

      Διαγραφή
    2. χαχαχαχααααα
      Οντως ειμαστε γραφικές κάποιες φορές με το θέμα των φωτογραφίσεων. Με το δίκιο του το παιδί!!!!
      ....να υποθέσω ότι είναι στην εφηβεία??
      χαχαχαχχαχαχαχα

      Εκπληκτική τουαλέτα- γραφείο που θα χρησιμοποιούσα στο σαλόνι σαν κονσόλα χωρίς δεύτερη σκέψη.
      Πάντως και πολύ ωραία η θέση που την έχεις τοποθετήσει. Μπροστά στο παράθυρο για άπλετο φως.

      Φιλιά πολλά!!!!!!!!!!!!!!!!

      Διαγραφή
    3. Στην εφηβεία είναι Χρυσαυγή μου...αλλά ευτυχώς καταλαβαινόμαστε και περνάμε πολύ όμορφα!!!
      Η συγκεκριμένη τουαλέτα έχει και καθρέφτη αλλά ξέρω τι εννοείς... και εγω μαζί σου!!!
      Καλημέρα!!! :))

      Διαγραφή
  6. Καταρχάς καλώς σε βρήκα! Είναι ένας μικρός θησαυρός το blog σου! Μου βγήκε τελείως αυθόρμητα να στο πω! Είναι τόσο υπέροχο αυτό που έχεις φτιάξει! Όπως είπε και η Χριστίνα, αντικρίζω ένα μικρό έργο τέχνης!
    Θα τα λέμε συχνά Ελένη! Καλημέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς όρισες στον "ρομαντικό κήπο" μου Βέρα και σε ευχαριστώ πολύ για τα γλυκά σου λόγια!!!
      Ο αυθορμητισμός σου, είναι ευπρόσδεκτος :)))
      Το βιβλίο ήθελα πάρα πολύ να το αξιοποιήσω χρηστικά και όχι μόνο σαν διακοσμητικό μέσα στο σπίτι.

      Καλό σου βράδυ & θα τα ξαναπούμε! :)

      Διαγραφή
  7. Μπήκα στο μπλογκ κι εδω και ώρα τριγυρνώ από ανάρτηση σε ανάρτηση μαγεμένη από τις εικόνες όλων όσων δημιουργείς κι όσων συνθέτουν τον κόσμο σου!
    Καλώς σε βρίσκω,Ελένη, να ξέρεις θα έρχομαι να κλέβω έμπνευση!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα Νίκη :)
      Καλώς ήρθες... να έρχεσαι όποτε θες...
      Σε ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια!! Θα τα λέμε και στο "ονειροποιείο" σου:))

      Σε φιλώ!!

      Διαγραφή
  8. Σε ευχαριστώ!!!!!!

    Φιλάκια πολλά :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή